23 Ekim 2008 Perşembe

MESLEK SEVİYELERİ YETKİ VE SORUMLULUKLARI

 

    Avrupa Birliği standartlarına göre, meslek yetki ve sorumlulukları sekiz seviyeden oluşmaktadır. Bu sistemde ilk üç seviye; temel, ilk ve orta düzeydedir. Meslekî Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi, bu sistemin dördüncü seviyesi olan meslekî eğitime yönelik bir projedir. Meslek liselerimizde gerçekleştirilecek çalışmalarla eğitim yaşamının dördüncü aşamasındaki öğrencilere dünya standartlarında eğitim verilerek, meslekî bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu sayede meslekî eğitimini tamamlamış bir öğrencinin donanımlı ve meslekî yeterliliklere sahip olarak iş yaşamına başlaması hedeflenmektedir. Bu projenin hedeflerinden biri de meslek lisesini bitiren bir öğrencinin başarılı ve istekli olması durumunda, dördüncü aşamadan sekizinci aşamaya kadar eğitimini sürdürebilmesidir.

 

    Bu proje kapsamında; meslekî eğitim alan bir öğrenci, alanıyla ilgili meslek yüksek okulu ve fakültelerde eğitimine devam edebilir. Üniversite eğitiminin ardından yüksek lisans ve doktora yapabilir. Başka bir deyişle meslek lisesini bitiren bir öğrenci, profesyonel olarak bu mesleği yapabilecek düzeyde meslekî yeterlik kazanır. Bunun yanı sıra doktora düzeyine kadar eğitimini sürdürebilir.

 

MESLEK SEVİYELERİ YETKİ VE SORUMLULUKLARI

SEVİYELER

BECERİ DÜZEYİ

ÖĞRETİM DÜZEYİ

SEVİYE  1

SINIRLI BECERİ

TEMEL

SEVİYE  2

BECERİLİ

SERTİFİKA PROGRAMI

SEVİYE  3

KAPSAMLI BECERİLİ

SERTİFİKA PROGRAMI

SEVİYE  4

DENETÇİ / NEZARETÇİ

SERTİFİKA PROGRAMI

SEVİYE  5

TEKNİSYEN

UZMANLIK

SEVİYE  6

MÜHENDİS- TEKNOLOG-BİLİM ADAMI

YÜKSEK (ÜNİVERSİTE)

SEVİYE  7

DİĞER İDARİ KADROLOR

LİSANS ÜSTÜ

SEVİYE  8

YÖNETİCİ

LİSANS ÜSTÜ

 

www.megep.gov.tr

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder