12 Şubat 2009 Perşembe

MEGEP NEDİR?


Dünyadaki değişmeler; bir yandan ekonomik büyüme ve refah ortamı oluştururken, diğer yandan da teknolojik gelişmeler yeni çalışma ortamlarına ve biçimlerine, bireylerin ve toplumların eğitim yoluyla hazırlanması gerçeğini ortaya çıkarmaktadır. Dünyada meydana gelen gelişim ve değişim rüzgarları doğaldır ki eğitimi ve dolayısıyla da Mesleki ve Teknik Eğitimi de etkilemiştir.

Teknolojik gelişmeler yeni meslek alanları ortaya çıkarmıştır. Yeni meslekleri yapabilecek eğitimli insan kaynağı ihtiyacını meydana getirmiştir. Ülkelerin işsizlik sorununda ve iş gücü talebinde en büyük çözümün Mesleki ve Teknik Eğitimden geleceği düşüncesiyle, uluslar arası arenada mesleki eğitime yönelik çözüm önerileri geliştirilmekte, ortak projeler üretilmektedir.

Mesleki Eğitim ve Öğretim Sistemini Güçlendirme Projesi olan MEGEP'in amacı

12 yıllık temel eğitime geçiş için alt yapı oluşturmak,

Meslekî eğitim sistemimizi; AB ve gelişmiş ülkelerdeki standartlara yükseltmek,

Sosyo-ekonomik gereksinimler ve hayat boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda güçlendirmektir.

Bu yaklaşım; iş piyasasının ihtiyaçlarına cevap verebilen, temel eğitim, genel orta öğretim ve yüksek öğretim sistemleri ile bütünlük içerisinde, modern, esnek ve kaliteli bir mesleki eğitim sisteminin oluşturulmasına alt yapı sağlayacaktır.

30 ilde 145 pilot kurumda sosyal ortaklarla birlikte geliştirilen programlar uygulanacaktır.

PİLOT OKUL VE KURUMLARDA ÖNGÖRÜLEN ÇALIŞMALAR

Sosyal Ortaklarla (TOBB, TÜSİAD, TESK, TİSK, TÜRK-İŞ, DİSK, HAK-İŞ, MEKSA) birlikte hazırlanan modüler programın uygulanacağı alanlarda

Ekipman alımı

Bilgi teknolojilerinin satın alımı

Öğretmenlerin yurtiçi ve yurtdışı eğitimi

Yöneticilerin yurtdışı ve yurtiçi eğitimi gerçekleştirilecektir.

Bu kapsamda program geliştirme çalışmaları Sosyal Ortaklarla ( TOBB, TÜSİAD, TESK, TİSK, TÜRK-İŞ, DİSK, HAK-İŞ, MEKSA ) birlikte Bakanlığımız koordinesinde yürütülmektedir.

Hazırlanan programlarda UNESCO tarafından geliştirilen ve bir çok AB ülkesinde kabul gören “INTERNATIONAL STANDARD CLASSIFICATION OF EDUCATION (ISCED 97)- Uluslararası Eğitim Standardı Sınıflandırması” kullanılmıştır.

Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 13.08.2004 tarih ve 128 Sayılı Kararı ile 2004-2005 Öğretim Yılından itibaren uygulamaya konulan Çerçeve Öğretim Programı haftalık ders çizelgesinde genel, meslekî ve teknik orta öğretim okulları Ortak 9. Sınıfında aşağıdaki dersler yer almaktadır.

Dersler ve haftalık saatleri

Genel Kültür Dersleri 28 saat
Temel Beceriler Dersi 2 saat
Yönlendirme Dersi 2 saat
Bilgisayar 2 saat
Rehberlik 1 Saat
TOPLAM 35

Onuncu sınıf sonrası seçilecek dallara bağlı olarak meslek dersleri oranı artarak değişecektir.
Onikinci sınıfın sonunda, alanda diploma; dallarda ise üçüncü seviyede uzmanlık sertifikası diploma ile birlikte düzenlenecektir.
MEGEP’in UYGULANMASI İLE BİRLİKTE

Pilot okul ve kurumlarda ( genel liseler ile meslek liselerinin 9. sınıfında ) aynı program uygulanmasına geçilmiştir.

Öğretim süresi 4 yıl olacak şekilde planlanmıştır.

9. Sınıf ortak sınıf (tanıtım ve yönlendirme) olarak planlanmıştır.

Yatay ve dikey geçişlere elverişli alt yapı oluşturulmuştur.

Alan ve dal eğitimi esas alınmıştır

Öğrenci; eğitim süresinin sonunda, alanda diploma ile birlikte, seçmiş olduğu dalda 3. Seviye sertifika alacaktır. (Mesleklerin uluslar arası sınıflandırılması 1’den 7’ye kadardır. Bu seviyelerden 1., 2. ve 3. seviyeler meslekî orta öğretimde, 4.ve 5. seviyeler meslek yüksek okulu seviyesinde, 6. ve 7. seviyeler ise üniversite düzeyinde uygulanmaktadır.)

Sistemden ayrılan öğrenci, yeterliliklerine karşılık gelen 1. veya 2. Seviye sertifika alabilecektir.

Örgün ve yaygın meslekî ve teknik eğitim kurumlarında aynı alanda aynı modüler öğretim programları uygulanacaktır.

Diploma ve sertifika programlarında geliştirilen modüller ortak olarak kullanılacaktır.

Her yaşta ve düzeydeki bireye yönelik hayat boyu öğrenme esas alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder