19 Ocak 2008 Cumartesi

Dizel rüzgârı, motosiklette de esmeye başladı

Dizel rüzgârı, motosiklette de esmeye başladı



Kuralkan Yönetim Kurulu Üyesi Said Kuralkan, Güney Kore'li motosiklet markası Hyosung'un 13 modelini Türkiye'de üreteceklerini açıkladı.

18 Ocak 2008 20:37


Otomobil pazarında benzinli motorları sollayarak yüzde 51'in üzerinde pay alan dizel teknolojisi, motosiklet sınıfına da adım atıyor. Dünyada birkaç şirket dizel motosiklet üretmek için çalışmalar yapıyor.

Bu konuda henüz seri üretime geçilmedi. Türkiye'de de dizel motosikletlerle ilgili ilk çalışmaya Kuralkan imza attı. Şirket, İstanbul'daki fabrikasında dizel motorlu ilk motosikleti yürür hale getirdi. Teknik açıdan birçok safhası geride kalan projeye ilişkin bilgi veren Kuralkan Yönetim Kurulu Üyesi Said Kuralkan, dizel motorlu motosikletin özellikle ticari amaçlı kullanımlar açısından Türkiye'de çığır açabileceğini söyledi. Geliştirme aşamasında yerli ve yabancı tedarikçilerle işbirliği yapıldığını aktaran Kuralkan, "Şu an motorun kapladığı hacim konusunda çalışmalar yapılıyor. Çünkü diğer motosikletlere göre motor bölümü daha çok alan kaplıyor. Bu yüzden sadece büyük motosikletlerde kullanılabiliyor." dedi.

Çalışmanın tamamlanmasıyla bu yıl içinde seri üretime geçmeyi hedeflediklerini belirtti. 20 yıl önce Alman MZ fabrikasını satın alarak üretime adım atan Kuralkan, bir süre önce 25 milyon dolar yatırımla kurduğu Tuzla'daki yeni fabrikada dizel motosikletin yanı sıra iki yeni ortaklığa daha imza attı. BMW'nin geçen yıl satın aldığı İtalyan Husqvarna markasının Türkiye distribütörlüğünü üstlenen Kuralkan'ın, stratejik işbirliği kapsamında kısa bir süre sonra İtalya'daki fabrikayla üretim işbirliğine gitmesi bekleniyor. BMW yöneticileri de Kuralkan'ın Tuzla tesislerini incelemeye aldı. Kuralkan, "Hedefimiz Husqvarna'ya üretim yapmak. Türkiye'deki üretim maliyetleri bizi avantajlı kılıyor." dedi.

2007 dünya Super moto yarışlarında şampiyon olan Husqvarna'nın özel üretilen bazı modelleri 25 bin YTL'ye kadar çıkabiliyor. Kuralkan'ın aynı hafta içerisinde anlaşma yaptığı bir diğer şirket ise Hyosung'un üreticisi Güney Koreli S&T Group. 50 ile 650 cc arasında motorlara sahip 13 farklı Hyosung modeli, Kuralkan fabrikasında S&T Kanuni markasıyla üretilecek.

Memduh Taşlıcalı / Zaman

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder